Jedna od najvećih prednosti esDnevnika jeste direktno štampanje svedočanstva iz esDnevnika. Nema podešavanja štampača, ne postoji greška „prepisivanja“ ocena i drugih podataka iz dnevnika u svedočanstvo. Štampanje svedočanstava sa svim pripremama traje maksimalno 30 minuta po odeljenju.
Moram da kažem kako razvojni tim „ima sluha“ za predloge koji dolaze iz škola u cilju poboljšanja funkcionalnosti sistema. Sve pohvale, nadam se da će da nastave tako a i tehnička podrška je odlična. U veoma kratkom vremenskom intervalu pruža pomoć korisnicima.
Prednosti elektronskog (esDnevnika), koje uočene u našoj školi nakon primene u šk.2017/2018. i u šk.2018/2019. godini mogu se podeliti na:
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik, za učenike
učenici znaju da se sve njihove aktivnosti evidentiraju i da se unose u realnom vremenu i da se konstantno prati njihov rad i njihova postignuća
za svaki pojedinačni predmet od odeljenjskog starešine dobijaju broj izostanaka (i u apsolutnom i u relativnom odnosu), što im omogućava da na vreme saznaju da li su potencijalni kandidati za polaganje razrednog ispita (u našoj školi je smanjen broj izostanaka u odnosu na prethodne školske godine a jedan od razloga je i ovakva evidencija izostanaka)
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik, za nastavnike
elektronski dnevnik je dostupan nastavnicima 24 sata, 7 dana u nedelji, što im omogućava da svoje obaveze oko unosa podataka u dnevnik rasporede u vreme kada njima najviše odgovara (planirane časove, raspored pismenih i kontrolnih zadataka, pisanje različitih izveštaja...)
olakšava nastavnicima školsku administraciju: nema ručnog sabiranja izostanaka, ručnog izračunavanja srednje ocene... jednim klikom se upisuju odsutni učenici sa časa, bira tip časa.... Za razliku od klasičnog dnevnika rad u elektronskom je brži i precizniji (nema grešaka kod različitih izračunavanja)
nastavnik vidi samo svoje upisane ocene i zapažanja o učeniku, čime se izbegava „halo efekat“
beleže se sve aktivnosti učenika, od njegovih ocena, različitih postignuća, vannastavnih aktivnosti i vladanja u odgovarajuće rubrike dnevnika. Podaci koji se generišu u elektronskom dnevniku automatski se ispisuju u smislu neregulisanih izostanaka učenika, obaveštenja da je neki učenik u poslednjem periodu dobio veliki broj ocena (posebno se signalizira, ako su te ocene negativne)
u realnom vremenu se ispisuje broj izostanaka (opravdanih i neopravdanih) i i taj izveštaj daje informaciju koliko učenik ima izostanaka i ako je taj broj veći od trećine izostanaka sa nastave pojedinog predmeta, signalizira predmetnom nastavniku, odeljenjskom starešini i stručnim službama da je taj učenik potencijalni kandidat za polaganje razrednog ispita
uz pomoć elektronskog dnevnika svaki nastavnik može da ima uvid u raspored pismenih zadataka i testova kod drugih nastavnika i na taj način planira pismene zadatke i testove za svoj predmet čime se izbegava poklapanje pismenih zadataka i testova drugim predmetima.
klasični (papirni) dnevnici uopšte nisu prilagođeni pojedinim stručnim školama (medicinskim, elektrotehničkim i drugim gde se prilikom izvođenja vežbi i praktične nastave odeljenje deli na više grupa). Naime u jednoj rubrici za evidenciju održanih časova je ponekad potrebno upisati tri časa (tri metodske jedinice), a po nekad čak i četiri, jer su različite grupe učenika jednog odeljenja u isto vreme na različitim časovima. U klasičnim dnevnicima je to ispisano jako sitno i nečitko sa brojnim skraćenicama. U elektronskom dnevniku tih problema nema.
Elektronski dnevnik je mnogo pregledniji i „uredniji“ u odnosu na klasični dnevnik. Korišćenje elektronskog dnevnika je povećalo digitalne kompetencije nastavnika u našoj školi.
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik, za odeljenjske starešine
elektronski dnevnik je dostupan odeljenjskim starešinama 24 sata, 7 dana u nedelji, što im omogućava da svoje obaveze oko unosa podataka u dnevnik rasporede u vreme kada njima najviše odgovara (pisanje raznih izveštaja: sa odeljenjskih veća, roditeljskih sastanaka, ekskurzija i sl.)
razne vrste signaliziranja: ne postoji mogućnost da se previdi neki izostanak (da ostane neregulisan); obaveštenja da je neki učenik u poslednjem periodu dobio veliki broj ocena (posebno se signalizira, ako su te ocene negativne), obaveštenja o nerealizovanim časovima nastavnika
preglednija evidencija dolaska roditelja u školu
evidencija o razrednim i popravnim ispitima se vodi u elektronskom dnevniku i odmah je „vezana“ za konkretnog učenika (kod klasičnih dnevnika, evidencija popravnih i razrednih ispita se vodi na posebnim zapisnicima, koji nisu „fizički“ povezani sa dnevnikom)
svi potrebni izveštaji za sednice odeljenjskih veća se direktno generišu iz sistema
direktno štampanje svedočanstva iz elektronskog dnevnika na kraju drugog polugodišta (velika korist i olakšanje u radu za odeljenjske starešine, ne postoji greška „prepisivanja“ ocena i drugih podataka iz dnevnika u svedočanstvo (što se dešavalo kod korišćenja klasičnog dnevnika)
svi podaci o učeniku se prebacuju u naredni razred u novoj školskoj godini te nije potreban ponovni unos.
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik, za roditelje
elektronski dnevnik je dostupan roditeljima 24 sata, 7 dana u nedelji, što im omogućava da kontinuirano prate rad i postignuća svog deteta.
roditelji u realnom vremenu vide da li je njihovo dete izostalo sa nastave, beleške o vladanju, pohvale, kazne...
ocene vide nakon 48 sati od trenutka upisivanja ocene od strane nastavnika (to je urađeno na zahtev pedagoga i psihologa škole, kako bi učenici imali prilike da roditeljima saopšte i obrazlože svoje ocene, pre nego što ih roditelji vide
naša škola je prva škola u Srbiji koja je podelila roditeljima pristupne šifre za portal Moj esDnevnik na kome roditelji mogu da vide evidenciju o uspehu i vladanju svoje dece.
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik, za pedagoško-psihološku službu
Sve relevantne podatke o učenicima pedagoško-psihološka služba ima u realnom vremenu, što im omogućava da na vreme uoče potencijalne probleme i rade na njihovom rešavanju.
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik, za rukovodstvo škole
sve relevantne podatke o učenicima rukovodstvo škole ima u realnom vremenu, što im omogućava da na vreme uoče potencijalne probleme i rade na njihovom rešavanju
brza i efikasna kontrola rada nastavnika (da li na vreme obavljaju svoje obaveze, da li su na vreme uneli sve potrebne podatke); da li konstantno prate postignuća i rad učenika; kada su unete ocene (u klasičnim dnevnicima ne postoji mogućnost da se utvrdi kada su upisane ocene, da li su upisane 2 ili više ocena na jednom času, da li su upisane ocene učeniku kada nije na času i sl.
svakog trenutka postoji generisana informacija koliko učenika škole nije trenutno na nastavi što je veoma važno u situacijama kada se utvrđuje da li postoje razlozi za prekid nastave (epidemija gripa i sl.)
postoje dnevni izveštaji o broju izostanaka, broju upisanih ocena, o broju prijavljenih nastavnika na sistem i sl.
Prednosti esDnevnika u odnosu na klasični (štampani, papirni) dnevnik prilikom pravljenja različitih izveštaja
veliki broj izveštaja se automatski generiše iz sistema (nema grešaka kao kada se ti izveštaju prave na osnovu podataka iz klasičnog dnevnika)